Geheel in lijn met het innovatieve karakter van Boekhorst Autoschade, is het voor de klant heel eenvoudig gemaakt om digitaal schade te melden voor een snelle en zorgeloze afhandeling. Maar wat als je auto eenmaal bij Boekhorst in de werkplaats staat?
Nadat de schade optisch is beoordeeld en met een speciaal computerprogramma een digitale schadecalculatie is gemaakt voor de verdere afhandeling met de verzekeraar, wordt de boordcomputer van de auto uitgelezen om te kijken of er verborgen gebreken of storingen zijn.
Accepteer de cookies om deze video te kunnen bekijken
Accepteer cookies
Plaatbewerking en voorbewerking
Vervolgens wordt het beschadigde plaatdeel gedemonteerd en vervangen als die te beschadigd is en niet mooi kan worden uitgedeukt. Als de schade minder groot is, wordt dit deel vakkundig uitgedeukt, voorbewerkt, geplamuurd en netjes in de originele vorm van de auto geschuurd.
Dit gebeurt voornamelijk bij panelen die van staal of aluminium zijn gemaakt. Maar er wordt in de auto-industrie ook steeds vaker gebruik gemaakt van kunststof, bijvoorbeeld voor de voorste zijpanelen. De bevestigingspunten van kunststof delen breken meestal als gevolg van een harde impact en moeten dan in z’n geheel worden vervangen. In sommige gevallen zit er een scheur in die wél gerepareerd kan worden. Precies hetzelfde geldt voor de bumpers, die bij modernere auto’s altijd zijn gemaakt van kunststof om de impact van de botsing op te vangen.
Als het beschadigde onderdeel door de experts van Boekhorst Autoschade vakkundig is gerepareerd en in de originele vorm van de auto is teruggebracht, is de auto klaar om te worden overgedragen aan de collega’s van de spuiterij.
Toekomstige innovaties
In het geval van calamiteiten, bijvoorbeeld als de auto is blootgesteld aan een heftige hagelbui, komen er vaak heel veel schademeldingen op één dag. Dit levert een piekbelasting op die moeilijk is op te vangen door onze medewerkers die de intake verzorgen. Wij willen de intakes natuurlijk zo goed en zo snel mogelijk doen en wij willen uiteraard geen deukje over het hoofd zien. Daarom is het goed dat het opsporen van schades steeds slimmer en innovatiever wordt.
Er zijn diverse veelbelovende technologieën waarmee nu al geëxperimenteerd wordt, zoals een grote scanner die het volledige plaatwerk van de auto scant. Hiermee wordt een volledig digitale weergave van de auto inclusief alle oneffenheden in het plaatwerk naar de computer gestuurd, om sneller en nauwkeuriger te kunnen beoordelen welke werkzaamheden op het gebied van plaatbewerking en voorbewerking nodig zijn.
Boekhorst Autoschade, dat al 75 jaar garant staat voor innovatief schadeherstel en is uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende schadeherstelbedrijven van Nederland, houdt alle ontwikkelingen in de schadebranche nauwlettend in de gaten en investeert regelmatig in de nieuwste en modernste apparatuur om dienstverlening en schadeherstel van het hoogste niveau te blijven aanbieden.