Schade! Wat nu?

Sommigen hebben het nog nooit meegemaakt, anderen al meerdere keren: schade aan de auto. Dat kan als gevolg van een botsing met een andere auto, of als je zelf onverhoopt ergens tegenaan bent gereden. Uiteraard wil je dat de autoschade zo snel mogelijk wordt hersteld, maar dan moeten eerst een paar stappen worden doorlopen.

Eenzijdige aanrijding

Als je zelf schade hebt veroorzaakt aan de auto waarbij niemand anders betrokken was, dan praten we over een eenzijdige aanrijding. Je bent dan zelf verantwoordelijk voor de schade en als je geen Allrisk-autoverzekering hebt, zijn ook de schadeherstelkosten voor eigen rekening.

Tweezijdige aanrijding?

Als er autoschade is ontstaan door een botsing met een andere auto, gaat het om een tweezijdige aanrijding. In dit geval kan de tegenpartij aansprakelijk worden gesteld. Middels de verplichte WA-verzekering wordt de schade vergoed die aan de andere auto is toegebracht. Maar dan moeten wel alle gegevens van de betrokken partijen bekend zijn en moet er een duidelijk beeld worden geschetst van de situatie.

Ben je betrokken bij een tweezijdige aanrijding? Houd je hoofd koel en vul samen met de tegenpartij het schadeformulier in. Zorg dat die zo compleet mogelijk is ingevuld én ondertekend.

Accepteer de cookies om deze video te kunnen bekijken Accepteer cookies

Schade melden

Vervolgens moet de schade gemeld worden bij jouw verzekeringsmaatschappij of die van de tegenpartij, afhankelijk van de situatie. Dat kan direct of via de leasemaatschappij, autodealer of tussenpersoon (volmacht), die je vervolgens doorverwijst naar of in contact brengt met Boekhorst Autoschade voor het repareren van de schade. Uiteraard kun je ook zelf direct contact opnemen met Boekhorst om schade te melden.

Van harte aanbevolen

Dankzij de decennialange expertise, hoge kwaliteitsnormen en talloze merkerkenningen wordt Boekhorst aanbevolen door een groot aantal verzekeraars, leasemaatschappijen en automerken. En dankzij de groeiende dekking is er altijd wel een vestiging bij je in de buurt. Dat is ook gunstig voor de verzekeraar, want dat draagt onder andere bij aan een snellere afhandeling, lagere kosten van een eventuele sleepdienst en een hogere tevredenheid bij de verzekeringnemer.

Kunnen wij helpen?

Stel je vraag

Naam(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

EVEn BELLEN?

Wij helpen je graag via
085 0444 555.

Langskomen kan altijd

Bekijk welke vestiging bij jou in de buurt zit.